Oreo Cheesecake Cookies

Yummy!!! Disse var gode ja!

Dette trenger du 🙂

  • 113 g smør (mykt)
  • 100 g Philadelphia ost
  • 225 g sukker
  • 1 ts. vanilje essens eller vaniljesukker (2ts)
  • 180 g mel
  • 100 g sjokolade knapper
  • 1 pk Oreo kjeks

 

 

 

 

 

 

 

 Sett ovnen på 190 C.

Legg mykt smør og Philadelphia ost i en mikserbolle.


Miks det sammen i ca 8 min.  Slik at det blir “fluffy”



Jeg brukte mortel til å knuse kjeksen, husk at du må ta ut innholdet (det hvite skal ikke med)


Tilbake til deigen… tilsett sukker 225 g


Tilsett mel 180g og vaniljesukker 2 ts.


Tilsett sjokolade knapper, har du ikke, hakker du opp litt kokesjokolade


Så tar du en skje med deig oppi den knuste oreokjeksen og ruller rundt


Sett de på et bakepapir og stekes på 190` i ca 12 min.


De ser ikke helt ferdige ut når du tar dem ut fra ovnen,men de blir harde etter noen få minutter.

Så det er viktig at du ikke steker dem lengre enn maks 15 min. Jeg satt de til 12 min. på min ovn.


Mmmmm nammi, klare til å spises 🙂

Lykke til!


1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg