Mormors siste strikk hun gjorde til meg :-)

Min kjære mormor gikk så altfor tidlig bort….. Hun var en super strikker!

Det siste hun strikket til meg var en genser, den har jeg tatt vare på. For noen uker siden ryddet jeg litt på hytta og tok med denne hjem.

Nå har jeg klart for meg hva jeg skal gjøre med den 🙂 Fordi jeg alltid fryser på hender og føtter (pga. hjertemedisinen jeg tar) skal jeg:

1. lage votter 

2. lage tøfler 

 

Dette trenger du:

  • symaskin
  • genser eller noe annet

 

Det første jeg gjorde var å vaske genseren på 60`c (litt varmt) så den krympet og ble tovet.

Så klippet jeg opp til votter av armene på genseren.

Så syr man rundt der det ikke er tett

Og tilslutt vrenger vottene 🙂

Når man skal lage tøfler klipper man de ut som vottene, vrenges og syr rundt

Og vrenger de tilbake igjen

Blir god og varm på hender og føtter nå 🙂

Ha en fin søndag!

 

3 kommentarer
    1. Kjempefine ting du laget av den genseren 🙂
      Hva synes du om å gjøre det samme med gamle mariusgensere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg