Cookies

Når man ikke har kjeks, lager man litt 🙂

Dette trenger du:

  •  125 gram smør
  • 100 gram brunt sukker
  • 75 gram hvitt sukker
  •  1 egg
  •  1 ts vaniljesukker
  •  200 gram hvetemel
  •  1 ts natron
  •   ca. 150 gram mørk kokesjokolade (gjerne 70% kakaoinnhold), i små biter

Bland sammen smør, hvitt og brunt sukker

Legg oppi egg og vaniljesukker, rør rundt

Ha oppi mel og natron, rør rundt

Tilslutt har du oppi sjokoladekuler (evnt. annen sjokolade) og rører rundt

Rull ut en pølse og del opp i små kuler

Legges på bakepapir, litt fra hverandre fordi de smelter utover. Stekes midt

i ovnen på 175`c i ca 10-12 min. sjekk de siste min. slik at de ikke blir brente!

Jeg fikk  29 kjekser på str. med marie kjeks. Derfor bestemte jeg meg for å

fryse ned resten av deigen. Denne er da bare å ta opp og dele i biter for så

å slenge brettet inn i komfyren en annen dag 🙂


 

Smakte veldig godt!!!

Ha en fortsatt fin ettermiddag i sola!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg